Vanliga frågor (FAQ)
1. Hur fungerar er hemleverans?
Vi erbjuder hemleverans direkt till din dörr. Beställningarna levereras i obruten kylkedja för att säkerställa att köttet håller rätt temperatur hela vägen fram. Om du inte är hemma vid leveransen kan paketet lämnas utanför din dörr, och vi informerar dig om detta via sms eller telefon.
2. Hur lång tid tar leveransen?
Leveranstiden varierar beroende på din plats, men vi strävar alltid efter att leverera inom 1-3 arbetsdagar efter att din beställning har behandlats. Du får en bekräftelse via e-post när din order är på väg.
3. Kan jag spåra min beställning?
Ja, när din beställning har skickats får du ett spårningsnummer via e-post eller sms, som du kan använda för att följa din leverans.
4. Vilka betalningsalternativ erbjuder ni?
Vi erbjuder flera säkra betalningsalternativ via Klarna, inklusive kortbetalningar (Visa, Mastercard, AMEX), Swish, direktbanköverföring och delbetalningar.
5. Är köttet färskt eller fryst?
Vi säljer både färskt och fryst kött. I produktbeskrivningen kan du alltid se om varan är fryst eller färsk vid leveranstillfället.
6. Vad händer om jag inte är nöjd med min beställning?
Vi strävar alltid efter att leverera högsta kvalitet. Om något i din leverans inte motsvarar dina förväntningar, kontakta vår kundservice så snart som möjligt. Vi kan erbjuda en ersättningsprodukt eller en återbetalning beroende på situationen.
7. Hur packas era produkter?
Alla våra produkter packas i boxar som håller köttet svalt under transporten. Våra köttprodukter är förpackade i vakuum för att garantera färskheten.
8. Har ni ekologiskt kött?
Ja, vi erbjuder ekologiskt kött från utvalda producenter. Du kan se om en produkt är ekologisk genom att kolla på dess specifikationer på produktsidan.
9. Kan jag avbryta eller ändra min beställning?
Om du vill ändra eller avbryta din beställning, kontakta oss så snart som möjligt innan den har skickats. När beställningen väl har skickats kan vi tyvärr inte ändra den.
10. Hur hanterar ni allergener?
Våra produkter kan hanteras i miljöer där andra allergener förekommer. Vi rekommenderar att du läser produktbeskrivningarna noggrant och kontaktar oss om du har några specifika allergier eller frågor om ingredienser.
11. Hur hanterar ni returer?
På grund av livsmedelssäkerhet kan vi inte ta emot returer av köttprodukter. Om det uppstår ett problem med din leverans, vänligen kontakta oss så snabbt som möjligt så hjälper vi dig att hitta en lösning.
12. Vilka områden levererar ni till?
Kontrollera om vi levererar till ditt område genom att ange ditt postnummer vid köp.
13. Kan man hämta sin vara på plats?
Självklart! Det är helt gratis och väldigt smidigt.
Kvalite från dörr till dörr
För oss är det väldigt viktigt att kvaliten på produkterna är lika bra när de lämnat oss som när de anlänt till kunden.
Därför packar vi alla produkter i förslutna lådor. Sedan fraktas ordern i en kylbil för att garantera korrekt temperatur på dina produkter.
Beställningarna packas varje onsdag och levereras torsdag, fredag, lördag eller söndag. Beställ innan kl. 08.00 onsdagar för att kunna välja leveransdag samma vecka.